fredag den 6. april 2012

1. dag af læseferien (med overspringshandlinger) ...

Den første dag af læseferien er veloverstået og den næste er begyndt.

Men i går fik jeg et overblik over, hvad og hvordan jeg skulle gribe det hele an, og jeg er også godt i gang. Men det hele skal jo ikke gå op i læsning, så jeg havde en lille aftale kl. 7 torsdag aften.

Jeg har altid formået at hilse og tale pænt til alle, der bor i opgangen incl. min udlejer. Hun har ikke haft det nemt de sidste par år, fordi hendes mand har været alvorlig syg de sidste tre år, og han døde for en måned siden. Men altså når jeg har mødt hende har jeg altid spurgt til, hvordan HUN havde det, for jeg er sikker på, at jeg nok skulle få at vide hvordan han havde det i min samtale med hende. Og det har hun sat pris på og været meget glad for at jeg gjorde det på den måde. Jeg har også tit sagt til hende, at hvis hun havde brug for at tale, var hun velkommen til at banke på døren til en kop kaffe.

Men i går var jeg så inviteret til ost og rødvin hos hende, så mig ud i elevatoren og en etage op.
Normalt er jeg en klovn til at medbringe en værtinde ting, og selvfølgelig var jeg også en "klovn" i går, men jeg løste opgaven ved at give hende min sidste hjemmesyede taske, og hun blev rigtig glad for den.
Troldeungen vidste, hvor jeg var, og vi havde aftalt, at han sms'ede hvis han tog nogle steder. Det gjorde han og jeg svarede ok til ham og hyggede videre med snak, grin, rødvin og ost.

Pludselig ringer telefonen.
Troldeungen: Mor hvor er du?
Jeg: Jeg er da ovenpå ...
Troldeungen: Er du STADIG der?
Jeg: Ja vi sidder og hygger- hvorfor?
Troldeungen: Jamen det er jo TIMER siden du gik derop, og jeg var bekymret for hvor du var henne.
Jeg: Jamen jeg er stadig ovenpå ...
Troldeungen: Jamen ok ...
Jeg lagde på og hyggede videre ...

Og her i dag kan jeg egentlig godt forstå Troldeungen, for han er jo vant til at jeg er hjemme - sådan da - når han kommer hjem fra byen. Han ringede til mig kl 01.31, men jeg var egentlig først hjemme kl 5.

Jeg har ingen tømmermænd, selv om der blev drukket rigeligt rødvin, men min krop er brugt.
Der er dog ingen kære mor, for har man sagt A, må man også sige B, så jeg bøjer hovedet og læser videre og skriver diverse notater.

Må I alle få en forrygende langfredag :)

4 kommentarer:

  1. Skønt at læse med hos dig...du har en god måde at skrive på og den følelse du viser din udlejer fald jeg pladask for...DET er altså ikke mange der gør det der ;)
    Jeg stødte på din blog igennem blogkvinder +40. Jeg lægger mig som fast læser og glæder mig til at følge dig og høre mere:)

    Påske knus og kram herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. Velkommen til og mange tak for rosen :)

      Fortsat god påske til dig og dine ;-)

      Slet
  2. Holddaop, I har sandelig fået snakket igennem! Det må have været utrolig hyggeligt, men jeg er imponeret over, at du ikke er trættere end du er - jeg er blevet for gammel til den slags, for jeg er totalt smadret dagen efter.
    God læselyst :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja vi fik snakket om mangt og meget ;-) og det var utrolig hyggeligt.

      Som jeg skrev var jeg brugt i kroppen men det var det - bortset fra jeg har reddet mig en bacille i form af ondt i halsen og lidt stoppet næse - men det skal ikke forhindre mig i at læse ;-)

      Slet

Hvis du skriver en kommentar, bliver jeg glad