tirsdag den 31. juli 2012

En rigtig skøn dag ...

Sørme godt at når Imac'en driller eller det vil sige, at det er det trådløse halløjsa, som driller, at der så findes en Ipad, som virker med internet...

Dagen startede ellers rigtig godt, og vejret har jo været skønt fra morgenstunden...

Jeg var tidlig oppe, for jeg ville i dag gerne have afleveret en opsigelse pånuværende lejlighed. Den blev afleveret personligt, og vi aftalte nogle detaljer i forbindelse med lejligheden.

Hjem igen for at pakke til stranden ...

Men inden stranden skulle besøges, havde jeg en aftale om at se den nye lejlighed.Min veninde og jeg ankom til adressen - hun i bil og jeg med bus.Jeg har taget billeder af lejligheden, men jeg siger bare, at de kommer IKKE ud i bloggen. Som min veninde sagde, så skulle vi da lige overse rodet. Jeg er et rodehovede, men beboerne i den nye lejlighed - tja en pæn omskrivning - roder BIGTIME.Men både min veninde og jeg kunne se fordele og muligheder i den. Og det vil altid se anderledes ud, når den er tømt for alt. Jeg glæder mig.

Troldeungen har jo sine betænkeligheder og er derfor muggen. Vi bor jo rigtig meget centralt og ikke særlig langt fra byen. Der hvor vi flytter hen, skal han bruge bussen rigtig meget.
Hans "nye" skole ligger ca 2 km fra hvor vi bor nu. Han har indtil videre været meget forvent de sidste 3 år med at skolen lå en spytklat fra bopælen. Den kommende bopæl er noget længere væk fra den "nye" skole - 9 km ... Så han skal forfærdelig tidlig op ...
Området vi flytter til - vi skal bo lige klods op af det - har i mange år haft en rigtig dårlig ry, og det hænger ved endnu, selv om der er delte meninger om det.

Nå men efter vi havde set lejligheden, kørte vi i IKEA, hvor jeg selvfølgelig ikke skulle have noget. Men hvem købte noget? Det gjorde jeg og veninden gjorde selvfølgelig ikke.

Så endte vi endelig på stranden, hvor vi tilbragte 3 skønne timér med at bade og slikke solskin. Bagefter endte vi oppe i en have, som tilhører en anden venindes mor. Vi hyggede rigtig og hjalp hende med noget havearbejde for at slutte at med et køligt glas hvidvin i skyggen under en parasol.

Så alt i alt en rigtig skøn og solrig dag ...

2 kommentarer:

  1. Tillykke med din nye lejlighed, jeg synes du er modig sådan at sige den ene op før du havde set den nye lejlighed Men du vidste måske hvordan den så ud.
    Det er svært at flytte, og som ung kan det være svært at acceptere at økonomiske grunde kan være årsagen. Jeg ønsker jer begge to god flytning, og må din søns skepsis blive manet til jorden. God dag til dig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lene :) jeg havde set plantegning på den og vidste godt hvordan den så ud ude fra ;-) og så er lejligheden faktisk noget større end min er nu. Den er 12 kvadratmeter større plus en 17,8 stor udestue ... Så jeg får plads.
      Troldeungen ved godt at det er svært at få pengene til at strække til, så han skal nok falde ned igen - det er jeg ikke i tvivl om ...

      Slet

Hvis du skriver en kommentar, bliver jeg glad