mandag den 13. august 2012

Første skoledag ...

Så var det jo i dag både Troldeungen og Golferen startede i deres respektive skoler.

Troldeungen var den, der skulle starte først. Han skulle møde kl 8, så det betød, at han matte stå op kl. 7. Moderen havde lovet at vække ham, men det blev faktisk omvendt. Han vidste ikke rigtig, hvad der skulle se eller hvor lang tid han skulle i skole. Han skulle så "kun" være der i 3 timer, og så var det slut for i dag. Hele ugen bliver en lettere amputeret form for skolegang. Han går i en sportsklasse og denne klasse kan ikke som de andre tillade sig at tage en uge ud og lave ryste-sammen-lejr. De skal så gøre det på en anden måde, og de første par dage vil der være skole gang max 3 timer. Men i næste uge starter det så.

Golferen startede også men han så til gengæld en lang dag. Det vil sige indtil kl 2 var det mere ryste-sammen-snakken, indtil den reelle undervisning startede, og det gjorde den kl. 2. Han fik fri kl 4. De er begge hos mig i aften.

Eller det vil sige, Troldeungen spiller fodboldkamp i dag og Golferen spiller golf. Men de kommer hjem lidt senere.

Jeg fik til gengæld besøg af rengøringskonen, som var så sød at give mig min fødselsdagsgave på forskud ... sådan cirka 4 måneder. Det var noget, jeg virkelig gerne ville have, og som, jeg ved, Troldeungen også vil sætte pris på. Det var nemlig en opvaskemaskine, der bliver leveret den 31. august. Hvor bliver det skønt igen at have en opvaskemaskine - det har jeg ikke haft i 3 år ... For den opvaskemaskine jeg har nu virker ikke lige efter hensigten. Der er i hvert tilfælde kun en, som bruger den. Den anden bruger den under tvang ... I kan selv gætte, hvad det er ...

Nu vil jeg nyde freden denne mandag aften, så længe den varer ... Kan i også hygge jer.

8 kommentarer:

  1. Ja, det er nok ikke så svært at gætte.. men den er til gengæld strømbesparende..

    Håber du får en rigtig fin og rolig aften... og tillykke med opvaskemaskinen. Sådan en står også højt på min personlige ønskeseddel.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja den er meget syrømbesparende :)

      Jeg fik en dejlig rolig aften ... Og tak både Troldeungen og jeg glæder mig til at bruge den. Jeg forstår så udemærket, hvorfor sådan en tingest står højt på din ønskeliste ...

      Slet
  2. Pyyhh, det må have været svært at leve uden opvaskemaskine i hele tre år - jeg synes det er en af de bedste husholdnings-hjælpeting, der nogensinde er opfundet. De dér 'maskiner', der kun har to programmer (gider / gider ikke), er for ustabile - synes at det er program 2, der oftest er i brug ;-)
    Tillykke med forskudsgaven.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ret ... Program 2 er det program, som oftest er i brug til min store utilfredshed ;-) så jeg glæder mig som et lille barn til at få en opvaskemaskine. Rengøringskonen mente ellers, at det ville være bedre at få en vaskemaskine. Jeg mente anderledes ;-)

      Tak Ellen :)

      Slet
  3. Tillykke med opvaskemaskinen :-) Jeg ville nødigt undvære min. Her er der også skolestart. Og selvom det bliver stille og roligt i starten, så er alene det at være i skole fra otte til halv tre en brat omvæltning fra det frie sommerferieliv. Jeg forventer i hvert fald, at Donnaen kommer ret flad hjem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Troldeungen får som sagt en stille uge inden den barske verden slår til i næste uge ;-)

      Håber din datter hurtig kommer ind i vanen ;-)

      Slet
  4. Nu har vi levet uden opvaskemaskine i over et år. Vi overlevede men for POKKER jeg er glad for min maskine nu!
    Dejlig gave!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en skøn gave .... og den venter lige om hjørnet, så den manuelle opvaskemaskine vasker glad og fro op, fordi udsigten til at slippe er forud ;-)

      Slet

Hvis du skriver en kommentar, bliver jeg glad