mandag den 14. maj 2012

At sove


At sove er jo kroppens måde at restituere sig på, og de kloge siger jo, at voksne mindst skal have mindst seks timer.

Jeg elsker at sove ... Eller det vil sige, det gjorde jeg ...

På min "lidt op i alderen" er min hjerne blevet enig med sig selv om, at selv om jeg måske er kommet i seng kl. 4 om morgenen, ja men så er det godmorgen kl syv. Så hvis jeg sover længe er det max til kl. 8, hvad jeg finder er lidt øv, for hvis jeg f.eks. har været i nattevagt, så vil jeg jo ikke kunne sove.

Se nu kunne jeg jo selvfølgelig sørge for, at jeg ligesom selv går i seng tidligt, når jeg skal tidligt op. Det prøver jeg virkelig også, men af en eller anden grund fungerer jeg altså bedst sent om aftenen. Det har sikkert med forstyrelser at gøre. Troldeungen og Golferen er "rolige", så jeg får som regel en masse fra hånden.

Det betyder jo så, at jeg jo nok ikke helt får 6 timer, for jeg er nærmest ikke til at drive i seng.
Især når jeg skal med toget kl. 5.48 for at være i Aalborg kl. 8. Det foregår på gåben, for dette tidspunkt er der ikke offentlige transport midler, det er simpelthen for tidligt.

Troldeungen elsker, når moderen er hjemme for så kan hun måske vække ham. Men han kommer altid pænt og spørger, om jeg vækker ham næste dag. Det gjorde han også i går omkring 10 tiden, og da han hører, hvornår jeg har tænkt mig at stå for at nå toget, kigger han meget trængt på mig og siger:

"Mor, så skal du også til at gå i seng..."
"Ja, min søn - det skal jeg nok, men jeg skal lige ..."

Og som sædvanlig fik jeg mig ikke snøvlet færdig i god tid, men endte med at gå i seng lidt før midnat.

Det mest utrolige er dog, at jeg ikke lige åbenbart fik sat alarmen til. Alligevel formåede jeg at vågne kl 5 OG nå toget

Fortsat god mandag...

6 kommentarer:

  1. Ih, hvor jeg kender det! Vi er simpelthen B-mennesker, og det er der nok ikke så meget at gøre ved. Min idealdøgnrytme er at sove fra ca. 01 til ca 08, hvilket passer umådelig dårligt til at skulle meget tidligt op. Hvorfor tror du, jeg glæder mig til pensionistlivet? ;-)

    SvarSlet
  2. Hmmm - det går lige lidt flere år inden jeg når pensionist alderen.

    Og jeg skal helst være zombi om morgen, så jeg bruger minimum en halv time til at vågne op... Altså det gjorde jeg så ikke lige her til morgen :)

    SvarSlet
  3. Kære Tove, jeg formåede først at få vendt rytmen, da jeg var til læge med nogle symptomer, som hun sagde skyldtes de få timers søvn. Jeg synes stadig det er kedeligt at være i sengen inden 22, men jeg ved, at min krop og sjæl fungerer bedst med 7 timers søvn, og min alarm ringer også kl. 5 :-)
    God skoledag til dig

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ved godt, hvad problemet er lige i øjeblikket ;-) og det er fordi jeg ikke kontinuerligt skal op hver dag på et bestemt tidspunkt.. Jeg går i skole 2-3 gange ugentlig og det er ikke i rap af hinanden.

      Og tak - skolendagen er fuld i gang.

      Slet
  4. zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
    Ejjj hvor kan du overleve?? Jeg er ikke til at holde ud hvis jeg ikke får søvn nok. Og jeg blir så træt så træt..

    Håber du får sovet lidt i nat!

    SvarSlet
    Svar
    1. Lad mig sige det sådan her...


      Jeg fungerer ikke optimalt i dag, og når undervisningen forløber som monoton ene tale, så er det svært at være til stede ;-)

      Slet

Hvis du skriver en kommentar, bliver jeg glad