onsdag den 9. maj 2012

Transport- og surftid ...

Transporttid er der jo til alt...
F.eks. hvis jeg skal i Bilka i Århus tager det i bil max 15 min fra min bopæl, men hvis jeg derimod tager de offentlige transportmidler - ja så tager det rask væk 45 minutter.
Eller hvis jeg skal besøge mine forældre, så tager det 1 time og 15 minutter fra min bopæl i bil. Med tog, bus og hentning på station tager det små 2 timer.
Når jeg skal op på skolen, som ligger i Aalborg Øst, tager det i bil 1 time og 15 minutter. Med offentlige transportmidler tager det 2 timer plus lidt mere afhængig afhængig af, hvilket tog der tages.

Men jeg har ikke bil mere, så jeg nøjes med de offentlige transportmidler - det er også en hel del billigere for mig, fordi jeg er på SU og derfor ikke skal betale fuld pris for et pendlerkort til Aalborg. Og så udnytter jeg tiden på noget andet.

Om morgenen bliver "øre propperne" sat på og blid musik fylder mine øregange, alt imens der blundes, indtil jeg når omkring Støvring, hvor en eller anden emsig person absolut vil have min taskes plads. Eller også bliver der læst og skrevet på diverse notater, men jeg er som regel for træt om morgenen.

Om eftermiddagen - ja så er jeg jo vågen og har en masse tanker om det, der er forgået på skolen. Så sidder jeg der og skriver opgaver eller læser. Og der kan være ting, der skal findes ud af via nettet. Der er bare et lille problem. DSB reklamerer jo med at have internet over hele Danmark - ja hvis du bor syd for Århus er der. Nord for Århus må du lede langt efter hotspot. 

Og det var jo med den bagtanke at jeg købte en Ipad med WiFi og 3G.
Sådan et micro sim kort kan jo tage helt op til 24 timer, før det bliver aktiveret, men det gjorde jo ikke noget, for her på matriklen og på skolen er det via WiFi, det hele foregår. Men jeg sad i går aftes og forsøgte at få 3G til at fungere på den, hvad der overhovedet ikke ville lade sig gøre.
Men det var selvfølgelig heller ikke nødvendig på vejen op, da jeg alligevel sov. Vejen hjem måtte også blive uden 3G, men der blev alligevel løst opgave.

Da jeg ankommer til Århus, tager jeg straks ind i en TDC butik, for så måtte de hjælpe mig med dette møj irriterende røvsyge micro sim kort. Det viser sig dog, at TDC slet ikke har modtaget nogle data på mig og mit micro sim kort, så de har slet ikke oprettet mig. 

Nu har jeg tænkt mig, at jeg i morgen kontakter sælgeren aka Expert, hvor både kort og Ipad er købt. Så skal de godt nok få læst og påskrevet af en dame, som er træt af det, og som forlanger en kompensation af en eller anden art.

Nu vil jeg gå videre med den opgave, jeg skrev på i toget.

Fortsat god onsdag til jer alle ...

4 kommentarer:

  1. Irriterende at der ikke er 3G endnu på din iPad. Men jeg lover dig - det er værd at vente på. Hvis der altså er ordentlig dækning på din udbyders net dér hvor du rejser - det er jo så næste problemstilling :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig også til at jeg har MULIGHED for at bruge 3 G :) jeg ved så af erfaring at der sjældent er dækning i Rold Skov men det er så også det eneste hul jeg lige kender til ;-)

      Slet
  2. Holddaop ... hvis min transorttid kun øgedes med en god halv time hver vej, så ville jeg slet ikke have bil! Tænk alt det, jeg kunne sidde og hygge mig med undervejs, hvis ikke jeg skulle passe rattet.
    Men det tager lige knapt to timer ekstra pr. vej med det offentlige, og det gider jeg ikke. Slet ikke, når jeg skal betale fuld pris for det, hvilket er temmelig dyrt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Altså om morgen når jeg skal i skole ville jeg spare temmelig meget tid HVIS jeg havde bil - mellem 1 til 1 1/2 time ;-) så på den bekostning ville jeg gerne have haft en bil.

      Men ellers er jeg nu ganske godt tilfreds med at sidde i toget og læse samt skrive opgaver :)

      Slet

Hvis du skriver en kommentar, bliver jeg glad