torsdag den 15. oktober 2015

So long time ago ...

Puha hvor er det lang tid siden ...

Og hvor er der sket meget siden sidst.

Jeg er "sluppet" for at køre rigtig langt på arbejde. Til sidst var det jo ved at suge livet ud af mig - forstået på den måde at det hele gik op i at stop, køre, arbejde, køre, lave mad, se lidt fjernsyn og så sove. De weekender, hvor jeg ikke arbejdede, gik med at sove.

Da jeg fik vikariat i hjembyen, var det noget så skønt. Det var dog hårdt, for det var nye rutiner og arbejdsgange. Men jeg fik mere fritid, og hvor var det dog skønt.

Jeg har altid - eller siden jeg var gravid med golferen - vejet en del for meget, ogvægten blev ikke bedre, da yngstemand kom til, hvilket jo nu er en del år siden. Jeg har så aldrig brugt mig om at veje de der 20-25 kg for meget, men hvem har det. Imens jeg studerede, havde jeg ikke "tiden" til at tage mig at disse ekstra kilo. Jeg ved dét godt - det er en dårlig undskyldning - men imellem at være singlemor til to samt studerende var prioriteringen altså en anden.

Fordi jeg var startet i vikariat i hjembyen, havde jeg pludselig masser af fritid - hvilket jo var skønt - kunne jeg igen starte med at spille golf. Samtidig begyndte jeg også en mindre kostomlægning. En jeg har kendt i nogle år hev mig i den grad med på golfbanen, så jeg har spillet utrolig meget.

Det har i den grad resulteret i et vægttab. Mit indbygget fedtdepot er så at sige forsvundet. Fedtdepotet omkring knæ er forsvundet. Kinderne er ikke runde. Taljen er mindre. Arbejdsuniformen er skiftet ud to gange. Meget af mit almindelige tøj er smidt ud.

En lille historie om "svundet vægt" er flg.:
Den ledende overlæge havde i foråret været på ferie i foråret og hen over sommeren. I august måned kommer jeg gående hen af gangen og så siger hun til en anden: "sig mig lige ... Er hun (mig) ikke svundet en hel del ind?" Hvortil jeg svarer: Jo der er svundet en del af mig.

Mit vægttab er imellem 16-18 kg, så der er noget gået af. Nu tager jeg det lidt mere stille og roligt. Der må gerne komme mere af men det må også gerne gå stille og roligt nu.

Og nå ja - jeg er forresten ikke så single mere ...


5 kommentarer:

  1. Skønt at du er kommet tættere på hjemmet, og hvor er det bare flot, at du har tabt dig så meget. og tillykke med kærligheden :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er så skønt at komme tæt på hjemmet :) og ja jeg er bare så glad for at tabe lidt af alt fedtet ;-) og tak :)

      Slet
  2. Tak 😀 ja beklager det tog lidt tid inden jeg igen ankom til blog land 😉
    Og ja det er alligevel noget som er røget af i svinget 😀 Og tak

    SvarSlet
  3. Velkommen tilbage - det var da hyggeligt at se dig igen.
    Og tillykke med vægttab, nyt job og ditto kæreste.
    Livet kører vist ret godt for dig - skønt at læse :-)

    SvarSlet
  4. Dejlig læsning. Både mindre vægt og mindre single - det er da skønt.

    SvarSlet

Hvis du skriver en kommentar, bliver jeg glad