søndag den 25. marts 2012

Overskud ...

I går var en hade dag af format. 
Jeg hadede min opgave, for jeg synes bestemt ikke der var kontinuitet og sammenhæng i opgaven. Jeg tror, jeg i går lavede eller begyndte på 4 forskellige versioner. som jeg faktisk slet ikke var tilfreds med selv. Det var nok også en af grundene til, at Troldeungen kunne irritere mig så meget mere, end han plejer med at spørge, om jeg ville lave mad til ham, og han brokkede sig over, at han skulle IGEN vaske op.

Så efter jeg havde skrevet indlægget, gik jeg skumlende ud og vaskede op. Troldeungen kom ud, og jeg fortalte ham, at det var ikke fordi jeg ikke gerne ville lave mad, men han skulle huske på, at jeg rent faktisk også læser. At det er en vigtig eksamen, jeg skal til - end og med kniven på struben - og jeg faktisk har en opgave, jeg skal fremføre på onsdag. Han tog det meget pænt og lovede at lade mig få fred og ro og hjalp til og med at vaske op, selv om han havde gæster.

Men i dag vågnede jeg op til solskin udenfor mit vindue.
Jeg stod op og tog "tyren ved hornet" så at sige.
Jeg begyndte igen på opgaven. Denne gang på en bærbar pc ved siden af min Mac, hvor jeg havde alle notater og internetforbindelse. Og der blev skrevet og tegnet.
Troldeungen stod op og sagde, at nu tog han til håndbold, men inden da bad han mig også om at nyde det gode vejr, for han synes det ville være godt for mig at komme ud.

Jeg tog ham på ordet, fandt hynder frem, lavede en kop te, hentede mine uundværlige bog "kvalitetsudvikling", tog den bærbare under armen og bevægede mig ud på altanen.
Der sad jeg så i 4 timer eller der omkring og skrev. 
Opgaven er næsten færdig - mangler rettelser og redigering.
Reflektion over ugen blev færdig samt også hvilket program jeg har forestillet mig for i morgen.

Og jeg havde stadig overskud.
For jeg fik så sandelig også gjort rent i lejligheden - rengøringskonen kommer ikke før til efteråret, så det hele "hænger" på mig. Tøj blev vasket, køkkenet blev til køkken igen. Troldeungen handlede ind for mig, og jeg lavede mad - lasagne til 2 dage.

Overskuddet var der stadig.
Så rengøringskonens hjemmeside blev opdateret.

Og ved I hvad - jeg har stadig overskud ...
Jeg har så meget overskud, at jeg nu begynder at tro på jeg består denne f...... eksamen, fordi jeg har fået troen tilbage igen. Altså troen på mig selv og til den viden jeg har tilegnet mig igennem min uddannelse.

Lige nu sidder jeg lige så stille og bliver opdateret, om hvad der er sket i løbet af dagen,
Faktisk er der foregået en ting, som simpelthen er gået hen over hovedet på mig og det er sommertid.
og nyder en kop te, inden jeg smutter ned i en seng, som har fået rent sengetøj på.

Må I alle have en fortsat god søndag aften

2 kommentarer:

Hvis du skriver en kommentar, bliver jeg glad