onsdag den 16. maj 2012

Moderens hjælp påkrævet ...

Selvom Golferen snart er 21 år og flyttet hjemmefra, vil han alligevel gerne have moderens hjælp, og jeg hopper i næsten hver gang.

I dag er der heller ingen undtagelse. Jeg sidder midt i undervisningen, da telefonen pludselig ringer - altså telefonen er på lydløs, og den ligger på bordet ved siden af mig.  Det er ex-mandens nummer, og jeg tænker, der må være noget galt, siden han ringer om formiddagen. Inden jeg når ud af lokalet, er den holdt op med at ringe, men jeg ringer tilbage.

"Det er ex-manden"
"Det er mig - du har haft ringet"
"Nej det er Golferen - men han er nede i kælderen lige nu - kan han ikke ringe tilbage?"
"Jeg sidder altså midt i undervisning - ved du, hvad han vil?"
"Nej det ved jeg ikke - men jeg finder ham lige..."
" Det er Golferen ..."
"Det er mor - hvad vil du?"
"Mor - min telefon vil hverken ringe ud eller ind, sms'er virker heller ikke, der er heller ingen net forbindelse på den, og jeg har prøvet alt ... Den har ikke villet noget siden søndag - kan du ikke ringe til teleselskabet for mig?"
"Jeg sidder altså midt i undervisning lige nu"
"Jamen kan du ringe til dem på et tidspunkt i dag?"
"Det bliver altså i frokostpausen så"
"Det lyder fint - tak mor"

I pausen fortæller jeg så om samtalen til nogle af de andre studiekammerater, hvor til de sagde:
"Jamen var han ikke ude hos hans far? Kunne han så ikke hjælpe?"
Men Golferen mente åbenbart ikke, at faderen kunne hjælpe i denne sag, for så havde han ikke ringet til mig. Jeg ringede i hvert tilfælde til teleselskabet og fik en løsning til poden. Det viste sig så, at han havde forsøgt sig med noget af det, men han turde ikke at gøre det hele, så han ville gerne have endnu mere hjælp fra moderen. Vi mødes så, da jeg kommer hjem fra Aalborg. 
Det viser sig så, at han sagtens selv kunne have gjort det, men han var ikke sikker på, det, han gjorde, var helt rigtigt. Det var det ...

Summasummarum ... man er aldrig for gammel til moderens hjælp ... og moderen hopper i hver gang ...
Og alligevel noget stolt over at poden stadig beder om hjælp fra mig ;-)

Nu er der weekend, og jeg skal rigtig nyde de næste par dage eller fire ...


4 kommentarer:

  1. Årrrhhh MAND, hvor kunne jeg godt sige meget lige nu som modvægt til et vist køns hyppige bemærkninger om 'kvinder og teknik' :-D
    GODT gået Tove, og jeg kan dæleme godt forstå, at du vokser lidt efter at have klaret denne opgave for din søn.
    Rigtig god weekend til dig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ellen :)

      Og god weekend til dig også :)

      Slet
  2. Jeg sidder altså og bliver lidt hrrmf over at exen ikke lige kunne tage sig sammen, men selvfølgelig hvis sønnen ikke har bedt ham..

    Det er dejligt at kunne hjælpe - især når de er så store!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Golferen ved, at teknisk snilde ikke er faderens gebet ;-) for han skal helst have eksakte vejledninger, inden han "kaster" sig ud i noget-

      Det skal moderen så ikke i nær så høj en grad ;-) for han ved, jeg har stået for alt det tekniske såsom at trække ledninger til lamper, højtalere, antenne og computere. Det, eneste jeg hader, ved teknik er, når en sikring går ;-)

      Og ja det er skønt at kunne hjælpe, når de er så store :)

      Slet

Hvis du skriver en kommentar, bliver jeg glad