mandag den 7. maj 2012

Næsten på vej til skole ...

Nu havde jeg jo lige glædet mig til at "lege" med min Ipad i dag, når nu jeg skulle op på skolen og lave gruppearbejde. Den er nemlig blevet ladet op med diverse programmer OG musik, for der er ikke noget bedre end at koble hjernen fra og høre noget musik, imens der bliver blundet ... og det er der lige tid til med en togtur på 1 time og 20 minutter.
Aprppros apps til denne, så har jeg dowloadet en alarm klokke til denne, og den virker. Den første morgen efter jeg havde dette lille program, røg jeg ud af sengen med et brag ... for jeg havde da vist lige fået skruet højt nok op for den, og med The Great Pretender ud af Ipad var jeg rimelig hurtig vågen.

Nå men det var dagen i dag jeg kom fra. 
Jeg var gået ud af døren og på vej op til for at tage en bus, da der tikker en sms ind.
"Jeg er syg og kommer derfor ikke i dag"
Jeg svarede tilbage: " God bedring" og så overvejede jeg at skrive til de andre, som vi hellere skulle skype. Men jeg gik videre og havde næsten nået busholdepladsen, da endnu en sms tikker ind.
"Skal vi droppe skolen og skype i stedet?"
Imens jeg ringer op til studiekammeraten, har jeg vendt om, og siger det er en knald god ide. Vi aftaler at mødes kl. 10.00.

Nu er det jo sådan, at vores uddannelse er meget netbaseret, og det er helt fint. Bortset fra når hovedsiden hvor vi henter diverse beskrivelser og søgninger, overhovedet ikke virker på grund af opdatering. Meget surt for vi kunne intet gøre alligevel kl. 10, så det var bare med at vente og håbe på at lortet siden snart var klar igen. Det var den så cirka en time efter, og vi "kaster" os straks over opgaven med iver. Desværre er der en, som må forlade vores skype samtale, da hun har et barn sygt. Så var vi 2, men vi skriver opgaven ved diverse påstande,hjemmel og belæg og jeg-skal-komme-efter-dig ...
Nu mangler der bare "godkendelse" af de andre 2, og så skal den afleveres.

Ellers har dagen gået med at læse alt det materiale og jeg er ikke færdig endnu vi skal bruge til net diskussion i morgen og til undervisningen onsdag.

Men nu er jeg træt, så jeg vil gå i seng  for en gang skyld før midnat, drømme nok så dejligt og glæde mig over, at jeg først skal "vælte" ud af sengen i morgen kl 7.30, for der har jeg lovet at vække Troldeungen.

God tirsdag til alle.

4 kommentarer:

  1. Hvor er det smart med skype, så langt er vi endnu aldrig kommet i vores gruppearbejde, mest nok fordi vi alle er fra Nordjylland :-)
    God dag til dig :-)

    SvarSlet
  2. Det er nemlig rigtig smart med skype :) og vi har brugt det rigtig meget fra dag 1.

    Nu er jeg den eneste østjyde i bundtet af nordjyder i min gruppe ;-) Nordjylland er jo geografisk set også et stort område. Der bor "kun" 1 indenfor Aalborg kommune, de andre skal på køretur;-) så vi sparer på CO2 udslip osv ved at sidde hjemme og snakke over skype :)

    SvarSlet
  3. Skype er genialt. Når en far sidder alt for langt væk, kan et barn lige skype og holde en tegning op foran webcam og vupti er man med. Jeg har flere fødselsdagsbilleder hvor fødselsdagsbarnet sidder med en computer - og far er på skype - så han i det mindste er lidt med!

    SvarSlet

Hvis du skriver en kommentar, bliver jeg glad