søndag den 8. juli 2012

Golferen ...

Jeg er stolt af begge mine sønner, men den, jeg vil skrive om nu, er Golferen ...

Han er elitegolfer og elsker at spille og træne. De 2 sidste år har der dog ikke været muligt at træne - ej heller spille - i tide og utide, fordi han har været i lære i butik. Han har trænet ja og han har deltaget i turneringer, men fordi han har skullet arbejde i weekender også, hvor turneringerne som regel ligger, har det været en balance kunst at vedligeholde og dyrke den sport, han elsker og nyder.

En normal runde golf bestående af 18 huller er omkring 6 kilometer, men så skal der ledes lidt, når bolden ikke lige  lander der, hvor der ønskes, og der skal gåes mellem hullerne. Så det kan nemt blive op til ca 7 km. Når de så spiller turnering, er det normalt 36 huller på en dag, så der bliver gået en del kilometer.

Det er sidste år, han er junior, for han bliver om meget kort tid 21 år. Og der findes mange junior turneringer. I Nordjylland er der altid i den første uge af sommerferien en turnering, som strækker sig over 3 dage, eller det vil sige det er tre individuelle turneringer, som de kan tilmelde sig enkeltvis eller samlet. Golferen har været tilmeldt dem alle i år plus en senior turnering, hvor de skal spille 54 huller, hvis de vel at mærke klarer cuttet efter 36 huller.

Mandag, inden vi tog til Nordjylland, spillede han lige 18 huller på egen bane.

Tirsdag spillede han 36 huller på Hjørring Golf Bane, hvor han fik en delt 17. plads ud af 25 deltagere i hans årgang.

Onsdag spillede han 36 huller på Brønderslev Golf Bane, hvor han fik en 3. plads ud af 9 deltagere i hans årgang.

Torsdag var hviledag. Altså han var over at træne, men der blev ikke spillet nogle huller.

Fredag spillede han 36 huller på Ålborg Golf Bane, hvor han fik en 15. plads ud af 52 deltagere. Han kunne have været i vinderrækken, men vejret spillede med desværre. For det regnede i lår tykke stråler i anden runde og gjorde, at alt blev vådt, og han var gennemkoldt, så han kunne ikke koncentrere sig.

Lørdag tog han igen til Hjørring og spillede 36 huller. Han fik en delt 19. plads ud af 72 deltagere og klarede "nemt" cuttet. De 36 "bedste" går nemlig videre til dagen efter.

I dag søndag spiller han så igen i Hjørring

Det vil så sige, at han har gået rundt regnet nogen og 60 km. I de samme sko, som har været pladder våde. Med vabler som han allerede fik om tirsdagen.
Men han har gået alle disse kilometer for han nyder at konkurrere. Dog ved jeg, at han hadede at spille i silende regn. Hans konkurrence gen ville dog ikke lade ham opgive.

Jeg tger hatten af for ham, og jeg er stolt af ham.

Fortsat god søndag.

Dette billede er fra Brønderslev Golf Bane på 18. hul, hvor han fik en 3. plads.
Han ligger udenfor green og slår det sidste slag, for bolden gik i hul.

4 kommentarer:

  1. Din søn har da godt nok fået gået mange kilometer, han er en sej gut. Jeg har endelig nået at få læst tilbage i din blog, sikke en gysermorgen du havde da du skulle til eksamen. Tillykke med resultatet, jeg håber du nyder ferien i fulde drag, det lyder i hvert fald til det :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. ja det var en gyser med eksamen, men hovedsagen var, at jeg bestod :) og du kan tro jeg nyder min ferie i fulde dag.

      Golferen er en sej gut ... jeg har fået fornøjelsen af at have ham hjemme hos mig i dag, og jeg kan sige, at der er vabler på næsten samtlige tæer ...

      Slet
  2. Det er da også godt gået! I enhver forstand ;-)
    Selvfølgelig er du stolt af ham, og det kan du bestemt også godt være.
    Han er både stædig og sej - han skal nok nå helt til tops engang ... han er jo allerede godt på vej :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ellen :)

      Men det var nu sjovt at se ham gå her til aften ... eller gå og gå er nok så meget sagt ;-) for som jeg lig har skrevet er der vabler på hans fødder, og det er meget hårdt for ham at have sko på ...

      Slet

Hvis du skriver en kommentar, bliver jeg glad