fredag den 6. juli 2012

Hjemme igen ...

Så er jeg nået hjem til min egen matrikel ...

De sidste par dage har været hyggelige. Onsdag kørte jeg Golferen til Brønderslev, så han skulle spille 2 x 18 huller, for derefter at køre hjem på gården. Vi kunne følge med via internettet, hvordan det gik med ham. Efter 9 huller var han i 10+, og det er ikke godt. På hans niveau skal man helst ligge lige omkring 0 max +2-3 stykker.
Over middag kørte jeg og Daddy så en tur. Vi var i Blokhus, Saltum og mange andre små byer, hvor vi så på gallerier for at få bl.a. inspiration og se, hvad andre gallerier har af kunstnere. Vi var også på Galleri Munken, og hvis I er på de kanter, kan det helt bestemt anbefales. Et rigtig hyggeligt sted, hvor man også kan spise eller bare nyde en kop kaffe. Og i sommer halvåret arrangerer spisning med efterfølgende musik. Det var Billy Cross Band, der spillede onsdag. Så da vi sad og nød en kop kaffe, blev vi pludselig en del af selskabet af frivillige og musikere. Det var faktisk ret underholdende og sjovt. Vi er også sikre på, at hvis vi sagde om vi kunne få et forklæde og hjælpe til, så havde vi fået det. Der ville dog være 2, som ville blive en anelse lange i betrækket.
Da vi ankom til Brønderslev, kunne vi se den unge mand aka Golferen ville komme ind på 18. green i løbet af 20 minutter, så det var timet og tilrettelagt.
Sidste slag på en rigtig god runde ...
Han havde på de sidste 27 huller spillet fantastisk og endte i en samlet score på 14+. Hvilket betød, at han kom ind på en 3. plads, og han kom ned i handicap. Han vandt dog ikke noget ;-) men placeringen er jo god alligevel.

I går var en total hygge/dase dag, hvor der blev handlet ind og lavet så lidt som overhovedet muligt. Eller det vil sige jeg fik lavet solbær saft og marmelade fra sidste års solbær. Der varer ikke længe før, dette års solbær bliver høstet - 1 uge eller 14 dage så er de klar til at blive høstet.
Og så havde jeg "truet" med at få Inky i bad. Rengøringskonen har ikke kræfter til at få ham i bad, da han stiller sig i et hjørne og siger VUF og nægter at komme derfra. Daddy kan godt, men så er de "uvenner" i lang tid. Så når jeg kommer derop, og jeg synes han trænger til et bad, ja så er det min opgave. Han stiller så godt nok også i et hjørne, men der er ingen kære mor hos mig. Så han må pænt finde sig i at blive vasket. Jeg har lært ham at han må først ryste sig, når han kommer helt ud. Som regel smider jeg et håndklæde over ham og jager ham igennem bryggers og udestue, indtil han kommer ud i gården. Men i går havde jeg ikke smidt håndklæde på den kære hund, og jeg havde ikke set, at døren ind til mit værelse stod åben. Så han smuttede da lystigt forbi mig og ind på værelset. Der begyndte centrifugen så, men jeg nåede lige at klappe ham bagi så han røg ud af terrassedøren. Men han begyndte inde på værelset, så han tog hævn - dumme hund ... jeg tog så hævn lidt senere, for der blev han redt igennem virkelig godt, og han hader for et godt ord at blive børstet ved halen ...

Når man er træt, er det nødvendigt at finde noget at ligge hovedet på ...
Også selv om den er noget hård at ligge hovedet på ...
Nu er jeg hjemme ved Troldeungen, som har været alene hjemme ...
Og hvis det ikke står ned i stænger - hvad det selvfølgelig ikke gør kl 20.00 - skal jeg ned og se Outlandish i Tivoli Friheden

6 kommentarer:

  1. Så håber jeg, at vejret holder. Jeg gad også godt at se Outlandish. God fornøjelse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) det ser ud som om vi kan komme tørskoet derned ;-)

      Og du kommer bare ;-)

      Slet
  2. Dejlig hyggeferie!
    (jeg ville ikke forstyrre ;-)
    Sjov hund du har der!!
    Blondinen finder sig i det. Ryster sig blot under håndklædet!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var en rigtig hyggelig hyggeferie ... som bliver gentaget om et par uger sammen med en veninde ;-)
      Ja han er sjov min hund. Daddy efterlader altid et stykke franskbrød om morgenen, og han spiser det ikke, før Daddy "leger flyver" ... så ja han er sær og sjov og underlig ;-)

      Du kunne bare have forstyrret - IPad var med og blev brugt hver dag ;-)

      Slet
  3. Lyder som en god lille ferie du har haft dér. Og sikkert ganske tiltrængt.

    Griner lidt af dine genvordigheder med at vaske hund - troede faktisk sådanne hunde elskede vand, men det er måske kun noget der gælder i mudderhuller, grøftekanter og andet, der dufter godt af "hundeparfume".

    Min finder sig stoisk i baderi - lusker selv ud i bruseren når jeg beder den om det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var en god og tiltrængt ferie :)

      Inky elsker faktisk vand - men det skal være bække, søer og især havet ... Mine forældre bor ikke langt fra havet ca. 20 km, så de tager ham med til vandet rimelig tit ... men en bruser nej tak den er han ikke vild med ;-)

      Slet

Hvis du skriver en kommentar, bliver jeg glad