mandag den 4. februar 2013

Tilbage på skolebænken - modul 13 er i gang ...

Mandag morgen ringede vækkeuret "rigtig meget tidligt ifølge min terminologi" ... Den blev sat på snooze ... Den snoozede igen ... Og igen ... Indtil jeg tog mig gevaldig sammen og stod op og gjorde mig klar.

Sindsstemningen var ... opstemthed over at skulle starte igen og en følelse af det er midt om natten ...

Klokken 6.55 går jeg ud af døren ... Vejret var noget af en blanding - dog ingen frost men der var slud og regn, hamrende koldt og pelikanen var lidt på spild. Køre ned og henter en studiekammerat for derefter at stikke sydpå.

Tempoet er tilpas ... Vi kommer i hvert tilfælde fremad. Der bliver ikke fløjet, og kaninen overhaler os ikke. Indtil vi når Hedensted ... så skal jeg da lige love, at kaninen med lethed kunne overhale os. Trafikken stod stille, og det var "kun" på grund af vejarbejde ... Hmmm ... Endelig bliver det "normalt" omkring Skærbæk. Ankommer til Odense efter 1 time og 55 minutter.

Vel ankommet til skolen var der introduktion til alle radiograf studerende, hvor vi bagefter kunne gå til hvert vores respektive lokaler. Og så blev vi bombarderet med informationer og læring. De næste 14 dage bliver intensive ... rigtig intensive, men det er spændende.

Klokken 14.45 forlod jeg skolen, og 1 time og 30 minutter senere var jeg på matriklen igen ... godt bombet.


Egentlig var det meningen, at jeg skal/skulle læse, men jeg er simpelthen for træt, så det varer ikke længe, før jeg finder dynen.

10 kommentarer:

  1. Det er en lang køretur, men dejligt at kurset lyder til at være den lange tur værd.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh ja lang køretur men det værd :)

      Slet
  2. Det er en rigtig lang køretur; skal du køre den hver dag de næste to uger?

    SvarSlet
    Svar
    1. 150 km eller der omkring hver vej indtiltorsdag i næste uge ;-)

      Slet
  3. Du har godt nok langt til skole ;-)
    Har været på kursus og møde og er helt kvæstet, det er hårdt ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er langt men jeg synes ikke det er slemt dernede ... til gengæld er jeg total bombet, når jeg når hjem igen :)

      Slet
  4. Jeg troede at hele din uddannelse foregik i Aalborg, men der tog jeg fejl. Ville det ikke være skønnere at tage toget eller der er måske for langt ud til skolen så? Held og lykke med modulet :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lene - selve uddannelsen foregår i Aalborg, men ved specialerne og valgfag skal/kan man tage disse et andet sted. Stråleterapi foregår i Odense, og da jeg gerne vil have MR også, tager jeg det som valgfag :)
      Transporttid med tog er ad h... til. Det tager om morgenen næsten 3 timer med tog og busser ... og 2 1/2 time hjem ...

      Slet
  5. Det er vist både godt og skidt med så lange ferier ... ;-)
    Mon ikke det bare er de første par dage, du er så smadret? Det håber jeg for dig - men det er godt nok et par lange køreture, du har hver dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ret :) det er en vane sag og det er det samme som efter en ferie ;-)

      Trætheden er bestemt aftaget igen :)

      Slet

Hvis du skriver en kommentar, bliver jeg glad