mandag den 20. februar 2012

1. dag for nye mål .... vægttab

I dag var så dagen for et nyt mål - nemlig vægttab - og så lige lægens "dom" angående mit yoyo blodtryk.

Tasken blev pakket, og jeg glædede mig faktisk til at komme i gang.
I træningstasken blev der bl.a. puttet t-shirt, tights, løbesko og ikke mindst en vigtig detalje
Hængelås.
Først skulle lægens "dom" falde, men det gjorde den så ikke helt for det er stadig uvist, hvorfor blodtrykket er som en yoyo. Derfor er jeg "i den heldige sitation" at skulle udstyres med en 24 timers blodtryks apparat, som puster og stønner og klemmer om min arm hver time.
Tag endelig ikke fejl - jeg er glad for at min læge bruger så meget tid på at finde ud af hvorfor. Jeg synes bare ikke vildt meget om blodtryks apparater.
Da blodtrykket ikke er faretruende højt, så skal jeg ikke have medicin, før næste undersøgelse er klaret.

Med lægens "You Go - Girl" (altså ikke sådan sagt, men hvad han mente) for at dyrke mere motion,
for det var godt at få pulsen op, forlod jeg lægen.
Vel ankommet til fitness centret klædte jeg om og gik lige så stille i gang på løbebåndet. 1 1/2 time senere var jeg klar til at tage hjem, men inden da bestemte jeg mig for at få målt min fedtprocent,

Jeg vidste godt, at fedtprocenten ville være høj.
Og det var/er den, men den positive side er, at 10% af vil være indenfor den ønskede rækkevidde.

Jeg har så bestemt mig for at her i begyndelsen at få taget min fedtprocent med ca. 14 dages mellemrum. Det gør jeg, fordi det kunne været interessant at se, hvor meget/hurtigt tallet ændrer sig.

Hvor mange kilo jeg skal tabe, ved jeg, og det er mellem 15 og 20 kilo.
Hvis jeg kommer længere ned, er det ikke et kønt syn.

Nu bliver det spændende at se (eller i det her tilfælde mærke), hvor øm jeg bliver i morgen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvis du skriver en kommentar, bliver jeg glad