søndag den 12. februar 2012

Når jeg bliver færdig som radiograf - hvad så?

Forleden dag talte jeg med en sygeplejestuderende, hvor talen faldt på:
Hvilken retning vil du gerne arbejde i/med?

Indenfor mit "fag" er det sådan, at vi allerede midt i uddannelsen skal tage stilling til, hvilken af de 3 speciale retninger, vi gerne vil arbejde med. Der er radiologisk billeddiagnostik, stråleterapi og nuklearmedicinsk billeddiagnostik, man kan læse mere om disse retninger her.

Jeg har så valgt stråleterapi, fordi det er et utrolig spændende fag. Der arbejdes både med billeddiagnostik, planlægning af behandlingsforløb og behandlingen. Man har derfor mulighed for at følge en patient fra de kommer til til CT scanning til de er færdig behandlet. Dette gør også, at man har en længerevarende patient kontakt end ellers. Men det er en hård branche/linie/fag, idet man jo også ser "bagsiden af medaljen", for det er jo ikke kun patienter, som får en kurerende behandling, man ser, men også patienter som får en lindrende behandling, ung som gammel.

Nu er det sådan, at selv om jeg måske ikke på længere sigt har lyst til at arbejde med stråleterapi, så kan jeg også arbejde med radiologisk billeddiagnostik. For det er også spændende.

Men foreløbig er det stråleterapi, jeg sigter efter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvis du skriver en kommentar, bliver jeg glad