søndag den 19. februar 2012

Alternativ plaster og fiskefrikadeller ....

Denne lørdag har stået i afslapningens tegn. Vejret har alligevel kun budt på regn, gråvejr og tristhed.

Men jeg skal jo ud og handle, for jeg havde fået en lyst til hjemmelavede fiskefrikadeller.

Vel hjemme igen bliver fiskefarsen (ja det er hjemmebragt ;-) ) stillet i køleskabet. Og så er det igang med at skrælle gulerødder og kartofler, koge perlebyg, snitte løg, ordne broccoli, snitte tomater og rive gulerødder.

AV - det var altså ikke meningen at min tommelfinger skulle rives også. Nå, fingeren bliver skyllet, og der bliver viklet køkkenrulle omkring. Og så bliver de "blodige" spor fjernet, inden jeg går videre. Men jeg kan godt se, at køkkenrulle nok ikke er nok, fordi jeg jo ligesom skal stå med hænderne i vand,
og jeg skal også stege frikadeller.

Gode råd er dyre, når jeg ved, at der i hjemmet ikke findes et stykke plaster.
Alternativ plaster bliver noget vat og Troldeungens sportstape

Og så er det i gang med stegningen af hjemmelavede fiskefrikadeller.
Selv om farsen er hjemmebragt, kommer jeg altid revne gulerødder,  løg, forårs løg og rejer. Jeg glemte bare lige i farten, at fryseren ikke havde flere rejer, så det blev uden.

Troldeungen og jeg spiste med stor velbehag.
Og der er rester til i morgen - måske 
for Golferen ved, jeg har lavet disse, og de er hans livret.

2 kommentarer:

  1. Mums siger jeg bare. Ja det er sådan noget vi savner hernede - selvom jeg jo bare kunne lave farsen selv - det er bare så bøvlet.
    Så fiskefrikadeller hører Danmark til.
    Lækker at putte rejer i! Det vil jeg se om jeg kan huske når jeg engang står med fingrene i farsen igen :-)

    PS: de der spam filter ord er MEGET træls...

    SvarSlet
  2. Ja det er bøvlet at skulle lave farsen selv ;-) så derfor bliver det også hjemmebragt her.

    Troldeungen og Golferen er på pletten, når jeg laver disse. Det giver en helt anderledes smag af komme revne gulerødder, forårs løg og rejer i. Men de smagte nu også godt uden rejer ;-)


    Og de der spam filter ord tror jeg nok jeg har fjernet nu - ellers giv mig lige en melding og jeg roder videre ;-)

    SvarSlet

Hvis du skriver en kommentar, bliver jeg glad