fredag den 30. marts 2012

At være single ...

At være single OG studerende OG alenemor OG på SU er ikke altid lige nemt.

For at sige det som det er - det er faktisk aldrig nemt, fordi hvilken hat skal man tage på og hvornår?

Nu har jeg studeret i snart 3 år, og jeg kan sige, at det er stadig ikke nemt.
Så det der med at have et single liv hvor man kommer ud og møder andre mennesker har været et nogenlunde ukendt territorium for mig, fordi jeg ikke har råd til de store udskejelser.
Men også fordi jeg har valgt at prioritere min uddannelse først og så næsten på højde med uddannelse at være mor. Mit single liv har derfor været meget single og privat, for jeg har ikke haft tid. Selvfølgelig møder jeg andre mennesker i kraft af praktik og uddannelsen og sommerjobs, men det er nu altså ikke det samme som at sidde og drikke et glas vin med andre og være ude - ikke bare indenfor matriklens fire vægge

Men hvordan bryder man så denne "onde" cirkel?
Det er svært - meget svært, for selv om jeg er en pige/kvinde, som er åben og udadvendt, så er det at møde nye mennesker helt "by my self" altså ikke noget jeg har praktiseret i ... mange år.

Men jeg har taget nogle tiltag, som jeg ikke lige løfter sløret for lige nu. 

Må I alle få en skøn fredag.
Min bliver en anelse længere, for jeg har også fri mandag :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvis du skriver en kommentar, bliver jeg glad