lørdag den 27. oktober 2012

Biograftur ...

Min veninde og jeg havde allerede før efterårsferien talt om, at vi skulle i biografen, men vi nåede det aldrig.

Hun er så lige vendt hjem fra en tur sydpå, og i denne weekend skulle hendes børn være hos deres far.

Torsdag blev vi enige om, at nu var det altså nu. Så var det jo bare at blive enige om hvilken film ...

Den jeg allerhelst ville se, ville veninden faktisk også gerne se, så beslutningen var taget. Så var det op til mig at finde ud af, hvornår, hvor og hvad tid.

Det blev så i går den 26. oktober, hvor - især mænd - var festklædte med smoking eller sort jakkesæt, hvid skjorte og de allerfleste en butterfly ...

Har I gættet hvilken film vi så? Ikke helt ... så jeg fortsætter lige lidt endnu.

Veninden og jeg var ret enige om, at den mandlige hovedrolle indehaver havde en ret flot krop og en lidt specielt charme over sig.

Men igen den karakter han spiller har mange andre mandlige skuespillere også spillet, og de havde for den sags skyld også en ret god krop. Og han kører som regel i en Aston Martin.

Jep ... Vi så - Skyfall, 007 ...

Som Bond film nu er en skøn jagt på den onde for at forbedre verden en lille smule mere.

Den handler også om at gammel møder nyt, gammel er på vej ud og nyt er på vej ind. Men nyt kan i bund og grund ikke klare sig uden gammel.

Q er en ung mand/dreng med bumser iflg. Bond.

B:You must be joking ... because you still have spots ...
Q: Age is no guaranty for efficiency ...
B: And youth is no guaranty for innovation ...

Jeg var underholdt fra første øjeblik og hele filmen igennem. Den er forøvrigt også flot filmatiseret.

Så hvis I kan lide 007, skal I se den i biografen ... Jeg kunne sagtens se den igen - dog venter jeg lige lidt.

2 kommentarer:

  1. Jeg kan faktisk godt lide James Bond og jeg følger den kavalkade DR1 i øjeblikket har i anledning af 50-års jubilæet. Før i tiden sagde Bond mig ikke så meget, så det har måske noget med alderen at gøre. Måske skulle jeg gå ind og se Skyfall?

    SvarSlet

Hvis du skriver en kommentar, bliver jeg glad