mandag den 29. oktober 2012

Sig mig lige ...

Jeg mødtes med Troldeungen efter praktikken, og vi fulgtes hjem i bussen. Vi handlede ind, og han fik lov til at købe en pizza, som åbenbart skulle spise med det samme. Det var også helt i orden, så jeg/vi ventede bare med at lave mad.

Troldeungen siger glad, at han er så glad for at hans værelse er dejlig og rydeligt og spørger, om jeg har haft gæster i går, for han var jo ikke hjemme ...
Køkkenet var ikke blevet ryddet for den unge mands efterladenskaber aka hans gæsters glas mv, for butleren var ikke blevet tømt. Det er jo meget nemmere at sætte det hele på bordet i håb, om en husalf fjerner det igen ...

Troldeungen forsvinder ind på værelset, og FIFA 2013 bliver spillet ...

På et tidspunkt går jeg ind på værelset og siger:

"Du skal lige tømme opvaskemaskinen ...."

"Åhh mor - du forstyrrer ..."

Hmm ... tænker jeg og lader gå noget længere tid.

Det gik en time, og butleren var stadig ikke tømt ...

Igen går jeg hen til værelset ...

"Sig mig lige ... er det altid mig der skal tømme opvaskemaskinen?"
"Nej det skal du ikke ..."

Men sker der noget? Nej, det gør der ikke, så husalfen aka moderen må igang men jeg skumler lige lidt ...

6 kommentarer:

  1. Jeg forstår godt at du skumler, og det er heller ikke rimeligt, at det ender med at være dig der tømmer opvaskemaskinen. Arbejdet er så lille - i forhold til at vaske op i hånden - at Troldungen godt kunne tage at gøre det, når du beder ham om det. Du må skrue bissen lidt mere på.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ret ... bissen vil blive skruet mere på.

      Slet
  2. Jeg har været skumlemor i dag. Sådan rigtig meget. Tre dovne unger. Jeg fik vækket dem, men jeg skumler altså lidt endnu.

    SvarSlet
    Svar
    1. uha ... Du har tre du kan skumle over - jeg er glad for at min flok er forminsket til 1 ;-) men jeg forstår dig så udemærket godt ...

      Slet
  3. Hrmpf.
    Hvis du overhovedet kan holde det ud, så prøv at gøre som der bliver gjort, hvis du forstår ... der går måske et par dage, inden budskabet går op for den unge mand, men hvis først han mere eller mindre bevidst finder ud af, at nogen jo alligevel gør arbejdet til sidst, så sker der nok ikke så meget mere fra den front :-)
    Kodeordet er tålmodighed, blandet med en hel del stædighed ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Fremover vil det porcelæn, som ender i køkkenet uden at blive sat i butleren, ryge direkte tilbage på hans værelse ... så bliver det sådan som da han skulle vaske op i hånden ... det tror jeg ikke han vil sætte pris på ;-)

      Slet

Hvis du skriver en kommentar, bliver jeg glad