lørdag den 11. februar 2012

sundhedsvæsenet set fra den anden side - del 2.

Jeg må sige, at sundhedsvæsenet træder i karakter, når der sker akutte ting. 

Den ros skal de dog have.

Det der så kan irritere mig er 
VENTETIDEN

At vente på en stuegang
At vente på at tale med en læge
At vente på at blive udskrevet
I det hele taget bare det at vente

Der må jeg så sige, at set ud fra en patients synspunkt halter det.

Jeg havde nu fået at vide at jeg ingen blodprop havde. Men jeg manglede svar på hvad der så skulle ske, kunne jeg komme hjem som de havde lovet, skulle jeg blive der for at få blodtrykket ned, i det hele taget hvad skulle der ske?

Denne uvished kan også medvirke til at man bliver lidt stresset, irriteret og andre gloser, som ikke vil lyde pænt. (Det gjorde de i hvert tilfælde ikke i mit hoved den torsdag)

For der gik faktisk 4 timer fra jeg/vi egentlig havde fået at vide, at de ville komme lige efter konferencen, som foregik i daværende øjeblik, til lægen dukkede op ved min seng.

Det var 4 LANGE timer - og der er jo ikke meget man kan foretage sig på et hospital - dvs. sove, læse, spise og så lige forfra igen.

Effektiviteten havde de altså gemt til akutte behov - den blev sandelig ikke brugt på udskrivningen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvis du skriver en kommentar, bliver jeg glad