mandag den 25. juni 2012

Enden blev god, men det begyndte skidt ...

Keder I det at vågne med et sæt og tænke .... Der er noget galt ... 
Sådan vågnede jeg her til morgen, så mig op og se på et ur - dobbeltchecke tiden ... Shit ... klokken er 6.32, og jeg skulle have været med toget 6.18 ... PANIK ... checke næste togforbindelse  ... 7.10 og jeg ville så være der kl 9.12 ... Eksamen begynder altså kl 8.30 og der skal du være der ... Hvad gør du? Ringer til en veninde klokken lort om morgenen og spørger om du må låne hendes bil? Hopper på toget og ringer til mine forældre og beder dem hente mig halvvejs og køre som lyn og torden ind til skolen? Kører hele vejen med toget og satse på, du kan komme op?

Jeg valgte den sidste model og set i bakspejlet skulle jeg jo nok have prøvet at ringe til diverse mennesker og forsøgt en anden metode. Men jeg kommer op på skolen, og der havde lærerne selvfølgelig checket reglerne. Hvis det havde været skriftligt havde det været for sent, men fordi min gruppe endnu ikke havde været til eksamen, og det var mundtligt, kunne jeg måske få lov til at gå op. Det skulle den ansvarlige leder så give dispensation for. Så mig ind og stå skoleret og bede om godt vejr. Jeg FIK lov, men det skulle selvfølgelig ikke danne præcedens, og fordi jeg havde en god forklaring på, hvorfor samt at min gruppe endnu ikke havde været oppe, så var det ok. Nej det kommer ALDRIG til at ske igen, for næste gang overnatter jeg skisme i Ålborg ... 

Tilbage i klassen taler jeg med gruppen og stille og roligt falder jeg ned - altså så meget ned det nu kan lade sig gøre, for der er altså eksamen lige om lidt. Vi går i gang ... jeg er den første til at fremlægge i 5 minutter. Efter 5 minutter overdrager jeg ordet til en anden - puha jeg er færdig for nu. Efter fremlæggelsen fra os alle er der en spørgerunde på 10 minutter, og så skulle vi have vores karakter efter at lærerne havde voteret. Jeg var den første, som skulle ind og have karakteren. Læreren siger:
Det er da godt nok noget af en morgen du har haft ... Jo tak, siger jeg, og jeg håber ikke andre skal opleve sådan en morgen ...
Læreren siger så: Nå men så kan jeg sige allerede nu, at du har bestået og du har fået 7 ...
Og så kommer der en lang begrundelse for, hvorfor jeg har fået 7, og det kan de have ret, så den har jeg selvfølgelig taget til mig. Ud og sige til den næste, at hun skal ind. Vi fik alle 7, vi er tilfredse og det er hovedsagen.

Det gik så knap så heldigt for Troldeungen, for han trak et emne i engelsk, som han overhovedet ikke vidste noget om, så han bestod kun lige. Han er lidt nede, og det er helt forståeligt.

Men ved I hvad?
For både Troldeungen og jeg er der 1 dag tilbage, og så er der dømt FERIE ...
Jeg glæder mig som et lille barn til hele 8 ugers sommerferie ...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvis du skriver en kommentar, bliver jeg glad