mandag den 11. marts 2013

Et døgn har minimum 36 timer ...

Det sidste døgn for mig er nu oppe på cirka 36-37 timers i vågen tilstand ... for jeg har trukket den time fra, jeg blundede i flyet hjem. Bortset fra DSB fadæsen har disse timer været hårde, sjove, trættende, varmt vejr, kulde chok og det hele i en pærevælling.

Det startede med en stille morgen/formiddag, hvor jeg begyndte at forberede hjemrejsen med on-line check-in, pakning af kuffert (næsten), blogning og surfing.

Ved middagstid mødte jeg en fra gruppen til at drikke en kop et eller andet (varmt) udendørs.

Efter en times tid vendte vi næserne mod kongressen, hvor vi selvfølgelig var med til det "obligatoriske" fremvisning. Efterfølgende gik vi rundt på kongressen og tog nogle billeder.

Vi var så småt ved at lade op til om aftenen og det med at vi skulle hjem næste dag. Men inden da skulle de fleste af os mødes til "afsteds middag", inden vi tog videre til festen. Festen havde vi betalt 35 euro for hver - til gengæld var der så også fri bar ALL NIGHT LONG ...

Jeg præsterede endnu engang at blive til en "dum" blondine, som måtte reddes af "prinsen på den hvide hest". Jeg kunne selvfølgelig ikke finde restauranten, så der var en, som måtte "finde" mig. Hmm ... ikke godt for en selvstændig pige som mig, men skidt jeg kom derhen.

Da jeg jo som den første skulle forlade Wien i dag klokken 06.45, var der jo også en lille smule logistik at tage hensyn til. Jeg havde bestilt taxa fra hotellet til klokken 04.00 for at kunne overholde den der to timers regel. Men så var der jo lige hvornår jeg skulle forlade festen og hvordan - altså hvilken transport middel skulle jeg vælge. U-bahn kører hele weekenden hele natten undtagen søndag, hvor det sidste tog kører 00.20 fra feststedet. Så enten skulle jeg vælge U-bahn eller taxa.

Det løste helt sig selv, for da jeg så på klokken første gang, var den 00.20. Så kunne jeg alligevel lige så godt feste videre. Som sagt så gjort. For de der drinks i Østrig smager rigtig godt ... De er også meget stærke. Lærere og alle andre tog godt for sig og var i virkelig godt humør. Det var jeg også, men der var en, som undrede sig over, hvordan i alverden jeg kunne konsumere så meget spiritus og overhovedet ikke virke fuld ... min hemmelighed :) for jeg fik så hatten passer af spiritus ;-)

Klokken 03.00 forlod jeg festen, fandt en taxa, kørte tilbage til hotellet, pakkede det sidste og ud i en anden taxa.

Vel ankommet til lufthavnen kunne jeg godt mærke, at jeg havde vat i knæerne og manglede væske. Bortset fra alt på det tidspunkt havde lukket. Endelig fik jeg en latte og så sad jeg ellers der og blomstrede, indtil vi skulle boarde.

Nu er jeg vel hjemme, og min skønne yngste søn har udspurgt mig om min tur. Men en-hel-masse-fy-ord-lige-efter-hinanden hvor er det bare koldt at være tilbage  i Danmark.

 Jeg har dog valgt at holde mig i gang indtil om små 10-20 minutter, hvor jeg ligger i min seng, for hvis jeg havde lagt mig tidligere, var jeg med garanti vågnet midt i nat og ikke kunne sove mere.

Sov godt ... jeg ved, at det kommer jeg helt sikkert til. I morgen venter atter en dag - men det er først i morgen.

4 kommentarer:

  1. Hold nu op. Det tror jeg ikke, at jeg havde holdt til. Men noget helt andet er, at man ind imellem godt kunne bruge døgn med 36 timer. Jeg håber, at du er udhvilet nu, så du kan nyde en tirsdag på bare 24 timer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det troede jeg heller ikke, at jeg kunne, men det kunne jeg så godt :)

      Dagen i dag vil ikke blive budt på så mange vågen timer, for den er blevet en ganske normal dag ;-)

      Jeg sov som et lille barn og var meget frisk, da jeg stod op :)

      Slet
  2. Det lyder fedt at feste igennem som du har gjort. Det gør man så sjældent, nu hvor man er blevet ældre/voksen/halvgammel. Hav en god tirsdag, hvor du alligevel sikkert er en lille smule kvæstet. I nat sover du helt sikkert også godt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er sørme også rigtig lang tid siden jeg har festet sådan igennem :)

      Underlig nok er jeg faktisk ikke særlig kvæstet. Jeg er irritabel, hvad drengene har mærket et par gange eller mere, men det er det.

      Slet

Hvis du skriver en kommentar, bliver jeg glad