fredag den 22. marts 2013

Mine billedlige indtryk af Wien - del 3 ...

Da jeg var i Wien nævnte jeg Den Spanske Rideskole, og jeg var også inde og se morgen træning. Jeg må sige, at de ryttere/beridere var dygtige og kunne virkelig deres kram. Såvidt jeg kunne se, startede de med de dygtigste og mest trænede heste for til sidst ende med "lømmel" hestene. De blev trænet indendørs i ca 30 minutter af gangen. Når den første var færdig med sin træning, red han ind til midten og sad stille og roligt og ventede på de andre kom op på linie. Først da sadlede de af ... rytterne gik i en retning og heste og staldfolk gik i anden retning. Det var fantastisk at se.
Da jeg var dernede, havde de en forestilling søndag klokken 15, men desværre kunne jeg ikke se denne da det er fysisk umuligt at dele mig i to. Men ellers havde jeg været der. Desværre måtte man ikke tage billeder under træningen, og det respekterede jeg.

Nå men Den Spanske Rideskoles ridehal er ikke bare en ridehal ... næh det var en bygning med fantastisk artitektur indvendig som udvendig med masser af detajler og figurer. Som lys havde de lysekroner, og jeg siger bare, at de var store ... meget store. Jeg er glad for, at jeg ikke skal pudse dem eller skifte pærerne ud ...

Nu ikke mere tekst ... nu skal der vises en fantastisk arkitektonisk bygning ... men kun udefra.





Så var jeg jo også en del på Stephansplaz, men Stephansdom var desværre pakket godt ind på grund af renovering, men jeg fik nogle detalje billeder, som også var sjove.


Nu har jeg ikke flere billeder fra denne smukke by, men jeg kunne sagtens have brugt flere dage og helt sikkert et andet camera end mit lille lommecamera.





6 kommentarer:

  1. Tak for at du har vist os alle dine dejlige billeder af Wien. Det ligner en by, man sagtens kunne bruge en uge på at vandre rundt i med et godt stort kamera over skulderen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg undskylder det sene svar .... men jeg har lige været bare en anelse underdrejet ;-)

      Og ja det er en by man sagtens kan tage et stort camera med over skulderen og så bare vandre rundt ...

      Slet
  2. Tak for turen. Jeg er sikker på, at du har nogen meget større og anderledes billeder i din indre mindebank, når du ser billederne her.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Susanne og du har fuldstændig ret :)

      Slet
  3. Jamen tak for turen :-)
    Eftersom jeg ikke har været i Wien, har jeg heller ikke set Den Spanske Rideskole, men jeg har været i Lipiza og set, hvor lipizzanerne kommer fra :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Oh de heste er bare så flotte ... især hvis de er helt hvide :)

      Jeg er bare glad for, at det ikke er mig som skal sørge for at de forbliver hvide :)

      Slet

Hvis du skriver en kommentar, bliver jeg glad