mandag den 11. marts 2013

Sur og rasende ...

Nul søvn, ømme fødder og temmelig koldt i forhold til Wien var jeg alligevel i super humør, da jeg ankom til Kastrup.

Jeg havde absolut ikke lyst til at løbe efter toget, som kørte 2 minutter efter. Til gengæld købte jeg pladsbillet til intercity lyntog, som ville køre ca 40 minutter efter. Så var der jo tid til en kop kaffe og købe et dameblad.

Cirka 1 minut før forventet Afgang siger en stemme, at toget er aflyst og vi skal tage regional toget ind til København.

Så nu er jeg sur, gal og pist off på det meget lidt servicemimdet DSB.
For nu skal jeg sidde i bumletog helt til Århus og kommer desuden næsten 40 minutter senere hjem.

8 kommentarer:

  1. .. øv hvor træls, det er ikke den bedste afslutning, og slet ikke når man er træt og bare vil hurtigt hjem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg var rigtig sur ... Men livet er for kort til at være sur, så jeg nåede at tø op inden jeg kom helt hjem ;-)

      Slet
  2. Er personligt ikke særligt vild med dsb´s udgave af erstatningstransport når de fine tog bliver aflyst... så det kan jeg godt forstå at du heller ikke var. Det er sgisme surt når man har indstillet på behageligheder og så blive kostet over i behageligheder anno 1979.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hader at sidde i bumletog og stoppe ved alle stationer, når jeg ved, at et lyntog indeholder komfort i form af hurtig fremadgående tog med minimum spildtid ...

      Desværre er det ikke første gang jeg oplever DSB's ineffektivitet med hensyn til toge. Det være sig aflyste afgange eller man skal sidde i to lag i myldretidstrafikken.

      Så nej - jeg er ikke stor fan af DSB

      Slet
  3. Jeg er så heller ikke stor fan af DSB, og er glad for at jeg ikke behøver at bruge togene til hverdag mere.

    SvarSlet
    Svar
    1. DSB har vist ikke så mange fans ;-)

      Slet
  4. Nej hvor ærgerligt for dig; det er så irriterende, når man bare vil hurtigt hjem efter en lang rejse.

    De gange, jeg kører med DSB, er jeg nu aldrig uheldig; jeg får altid den plads, jeg har tænkt mig, og har aldrig oplevet at skulle over i et bumletog noget af vejen. Samlet set synes jeg, at DSB er langt bedre end deres rygte.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var meget irriterende.

      Nu har jeg de sidste to år kørt rigtig meget med tog, og for at sige det som det er ... så er det et helvede at tage toget i pendler trafikken, for togene kan faktisk ikke "klare" så mange passagerer.
      Det er især slemt syd for Århus

      Slet

Hvis du skriver en kommentar, bliver jeg glad