torsdag den 23. august 2012

En uventet gave ....

Rengøringskonen har 3 søstre, som begge er meget ældre end hende. De to af dem har børn og børnebørn. Den sidste har ingen børn, hvilket er lidt sørgeligt, for både moster og onkel elsker børn.

Min moster har tidligere boet i Århus, og da min mormor også levede, havde vi en del med dem at gøre.
Hun blev desværre alvorlig syg - hun fik en blodprop, som ramte talecenter og motorikken. Efter endt behandling blev hun sendt til aflastning/genoptræning på et plejehjem. Da opholdet var ved at være forbi, ville kommunen sende hende tilbage til hendes lejlighed. Den lejlighed lå på 1. sal, og badeværelset skulle du bakke ud i. Der kunne i hvert tilfælde ikke være nogen rollator, og der var ingen elevator. Her var det Rengøringskonen tog over og bankede i bordet.
Enden på hele misæren er, at hun nu bor tæt på næsten alle søstre i Nordjylland.

Nå men Rengøringskonen taler jo med moster, og ind imellem har Rengøringskonen ikke rigtig noget at fortælle. Og så kan samtalerne blive lange. Rengøringskonen fortæller selvfølgelig, hvordan det går med både mig og drengene. Hun kom til at fortælle, at vi skulle flytte, for der hvor vi bor lige nu var jo frygtelig dyrt. Moster siger så, at hun vil sende nogle penge til mig - altså via Rengøringskonen. Selvfølgelig siger Rengøringskonen, at det skal hun altså ikke, for det var bestemt ikke meningen. Men moster vil altså sende nogle penge - basta bum. Rengøringskonen ringer jo så til mig og siger, at der nok kommer et par hundrede kroner.

Jo tak der kom et par hundrede kroner ... plus noget mere. Jeg ringede straks til moster og sagde tusind tak og det skulle hun bestemt ikke gøre. Men det ville hun, for hun og onklen havde jo ikke børn, så de børn - altså søstres børn - som var omkring dem, skulle så sandelig også have gaver. Og jeg skulle regne med at få en pengegave til jul også, for hun kunne alligevel ikke bruge alle de penge.

Jamen tak Moster - det er virkelig sødt af dig og jeg er rigtig glad for dem ...

Der er blevet brugt lidt af dem på forhånd til sandaler til praktikken klipklappers går nok ikke og en dejlig ny RØD pung.

6 kommentarer:

  1. Årh, det er da bare så fedt med sådan en uventet gave, og lige så dejligt for dig, at du har en barnløs moster, der godt gider give noget til de af jer, der ikke ligefrem kan brænde penge af i stor stil.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig ekstra fedt at få en gave som er så uventet :).

      Min moster og onkel havde guldbryllup den 23. december 2011, hvor de forsigtigt havde spurgt om jeg ville med, hvortil Rengøringskonen havde sagt, at det ville jeg rigtig gerne hvis det passede ind i planerne. Hvad moster ikke vidste var, at jeg VILLE komme men det skulle være surprise ;-) og det blev det. De blev så glade, og det betød intet for mig at bruge dagen på dem men alt for dem :)

      Slet
  2. Hvor er det skønt, at du har denne moster, som passende nok ikke har nogen børn, og hvor er det dejligt, at hun betænker dig med en gave. Jeg forstår på sammenhængen i din blog, at du er på SU og så betyder et par hundrede kroner pludselig temmelig meget i budgettet.

    Tror du at du får kigget på de valgmuligheder, der er for at angive identitet som navn og webadresse? Man kan netop ikke angive navn og webadresse hos dig (men gerne hos alle andre) - mit problem er stadig, at jeg kommer til at linke til min gamle blog, når jeg angiver min identitet under Wordpress. Og jeg vil jo helst dirigere til min aktuelle blog.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig rigtig dejligt med en sådan gave :) og ja jeg er på SU, som jo ikke er alverden, men det er trods alt penge.

      Jeg tror nok jeg har lavet lidt om i indstillinger, men hvis det ikke lige var det så kigger jeg på det igen .

      Slet
  3. Det er så skønt at blive forkælet lidt indimellem !!

    SvarSlet

Hvis du skriver en kommentar, bliver jeg glad