onsdag den 29. august 2012

Inky og andre "hunde" ...

Apropos hunde og elektrisk hegn læste jeg på en anden blog om en hund, som HAVDE lært af erfaring, at elektrisk hegn ikke er sjovt...

Daddy fortalte mig her for nyligt en lille historie om Inky. Godt nok er det ikke om elektrisk hegn, men det har noget at gøre med indhegning af dyr ...

De bor jo på en nedlagt gård med masser af plads og jord dertil. Der er også noget mose agtig noget og en å lige i nærheden. Så der går de ned og finder golfbolde.

På den anden side af åen bor der nogle store hunde ... de er rigtig store ...
Inky ville gerne over og lege, så han hopper glad og fro over åen, kravler under det elektriske hegn og løber hen til dem ...
Men de her hunde ... de var ikke lige så interesserede i at lege og slet ikke med ham, for han var på deres territorie ... så de sparkede og bed ud efter ham.
Inky sætter i løb hen mod åen ... så er det lige han ser sig tilbage ... UPS hundene kommer næsten op på siden ...
Speederen i bund på Inky og flyvende over hegn OG å for at gemme sig bag Daddy...

De der hunde - som i stang er 1,60 - går han aldrig ind til igen ... og hvis de er i folden, er det nu bedst at være BAG ved Daddy ...

Så jeg konstaterer, at hvis Inky nogensinde kommer med ind i en stald med sådanne nogle hunde, vil han kun lige kigge ind for at vende tilbage til bilen i flyvende fart og vente tålmodigt på at blive lukket ind ...

4 kommentarer:

  1. Det er ganske godt for hunde at lære at omgås de der kæmpehunde. At de ikke skal jages med.

    Min hund sætter sig ved siden af mig når de passerer mig på stierne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ret ... det er godt de lærer at omgåes disse kæmpe hunde :)

      Slet
  2. Stakkels Inky, det må være et traume for ham; godt han klarede det hele i fuldt firspring (jeg kan næsten se det for mig, som når Anders And er rendt ud over et bjerg og pludselig opdager, at han ikke længere har fast grund under fødderne).

    SvarSlet
    Svar
    1. Daddy saagde også at han lignede en tegneserie figur/film, da han kom flyvende ... men han kunne heller ikke lade være med at grine af ham, for det så sjov ud ;-)

      Du kan tro at de der kæmpehunde har han sådan respekt for :)

      Slet

Hvis du skriver en kommentar, bliver jeg glad