onsdag den 22. august 2012

Internet ... eller mangel af internet forbindelse ...

Da jeg vidste, vi skulle flytte, sagde jeg jo internettet op med udgangen af denne måned. Der er jo ingen grund til at betale for mere end ellers.

I grunden skulle det jo ikke betyde noget, at linien blev opsagt ... men det gjorde det, for det virker i hvert tilfælde ikke efter hensigten. Altså det virker ... når der bliver brugt kabel. Det trådløse virker ikke.

Og da Golferen også camperer her matriklen, betyder det, at der er rift om den eneste computer, som virker. Nemlig min computer.

Når altså ikke at kablet bliver brugt til playstation, for så er der bare ikke adgang til noget som helst.

Nu har jeg godt nok en IPad, og den kan også gå på nettet, for det er en G3. Men igen så er den også blevet inddraget af drengene.

Men jeg hader altså kabler, som ligger og flyder på gulvet ... især når jeg ved det trådløse har virket næsten upåklageligt.

Nu kan man jo sige:
"Jamen du kunne jo også bare ringe ind og brokke dig ..."

Ja det kunne jeg, men jeg har haft rigelig problemer med Stofa, til jeg gider at bruge tid på bøvlet. For jeg ved ikke, hvor mange gange jeg har ringet ind om det samme problem og fået mange forskellige løsninger. Og nu varer det kun en uge mere, så er det slut med Stofa gudskelov

Nu vil jeg lige forsøge at læse andre blogge, alt imens jeg forsøger at se Mission Impossible 3.

8 kommentarer:

  1. Så længe bloglæsning ikke bliver til Mission Impossible!! ;-)

    Jeg føler med dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ingen Mission Impossible her - det lykkedes ;-)

      Slet
  2. Hvor er det dog træls, når man skal kæmpe med sin internetudbyder; tingene skal bare virke, når man har brug for det. Og jeg forstår heller ikke, at det allerede nu er sat ud af kraft, når du først bad om at sige det op ultimo denne måned.

    SvarSlet
    Svar
    1. Der har i en rum tid været problemer med det trådløse - især til playstation = kabel igennem stuen og ind til hans værelse i ca 3-4 måneder...

      Det trådløse har bare ikke virket nogenlunde efter jeg opsagde det, og som sagt gider jeg ikke bruge tid OG energi på at få det til at fungere igen igen...

      Slet
  3. Sådan noget skal bare virke, når man nu betaler for det!
    Jeg er ret lost, hvis det så ikke gør det, og er helt afhængig af online-supporten.
    Og jeg kan sagtens se problemet med en blogger og to teenagere, hvor alle tre helst skal være online HELE tiden :-) - men Hanne har en pointe med, at det burde virke måneden ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen det virker jo ... der skal jo bare kabel i bagen på computeren ;-)

      Og du har ret ... 3 mennesker om 2 ting der kan gå på nettet dur bare ikke :( heldigvis er der kun en uge tilbage efterhånden

      Slet
  4. Er lidt forvirret her... at det trådløse ikke virker (men det kablede gør) burde da ikke have noget at gøre med dit abonnement og hvornår det er opsagt.. i hvert fald ikke i den normale opsætning. Virker mest som en lokal routerfejl - som du beskriver det..

    Men det kan jo være at det er noget mobil-net du har haft - og så vil jeg ikke kloge mig yderligere - for så ender det bare med at jeg dummer mig.


    Jeg ville nu i øvrigt også nødigt skulle være flere om at dele en computer med net.. uha.

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er en routerfejl og den har eksisteret længe ... i hvert tilfælde til playstation.

      Vores computere inklusiv IPad kan godt køre trådløs ... i cirka 10 minutter for derefter at søge efter net og derved afbryde, for de kan ikke finde nettet. Problemet er eskaleret indenfor de sidste 2 uger, hvor intet fungerer trådløst nu.

      Men jeg vil som sagt ikke bruge tid og energi på at få det til at fungere, for om en 10 dage er det et andet net, som skulle fungere uden problemer :)

      Slet

Hvis du skriver en kommentar, bliver jeg glad