onsdag den 15. august 2012

Kokon ...

Da Troldeungen var rigtig lille, elskede han at blive puttet på en bestemt måde ...

Dynen skulle vikles helt omkring ham, så han ikke kunne røre sig ligesom en kokon. Han elskede denne form, for samtidig med han blev puttet, blev han selvfølgelig også kildet under fødderne. For det er jo total umuligt at pakke fødderne ind uden at røre ved fødderne ... mener jeg ;-)

Kokon putning skete jo ikke hver dag men tit, og det fortsatte faktisk indtil han blev en 10-12 år. Så var det ligesom det ikke var acceptabelt længere ... indtil igår.

Vi havde snakket og drillet hinanden. Hvis jeg skal være helt ærlig ... og det skal jeg jo ... så havde jeg også kildet ham. På et tidspunkt er jeg på vej ud af hans værelse, og så siger han:

"Mor, kommer du ikke ind om 10 minutter og laver en kokon?"

Forbløffet stod jeg der ... drengen er 16 - godt på vej til 17 - og vil have hans mor skal komme og lave en kokon ...

"Jo det kan jeg da godt ... er du sikker?"

Det skulle være, fordi jeg gad at gøre det, men han synes det kunne være hyggeligt ...

Så da han kommer og siger godnat, spørger jeg igen, om der skulle laves en kokon. Det ville han gerne.

Selvfølgelig da jeg kommer til indpakning af fødder, kommer de under kærlig behandling.

"Moar (hihi) ... lad være (hihi) ... du ødelægger kokonen ... (hihi)"

Og så måtte kokonen laves en gang til under møge og besvær. 

Vi konstaterede også begge, at hans dyne efterhånden ikke egner sig til kokon bygning ... for hvis han skal pakkes ind fra hals til storetå, er der ikke meget tilbage til tæerne og så bliver de kildet ...

4 kommentarer:

  1. Sød historie - det er godt, at de ikke er blevet totalt affekterede som 16-årige :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Netop :) jeg var også ved at sætte mig på halen af bar forbavselse ;-)

      Slet
  2. Hvor har du og din søn bare et dejligt forhold; jeg kan slet ikke forestille mig mig selv som 16-årig med en mor der lavede en kokon for mig; det er en drøm. Pas på det I har, og køb bare en ekstra lang dyne så I kan fortsætte...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) jeg er også glad for it forhold til begge mine drenge ... jeg tror alligevel vi snart skal ud og købe ny dyne til den unge mand, for han er ved at være omkring 1.90 ;-)

      Slet

Hvis du skriver en kommentar, bliver jeg glad