torsdag den 2. august 2012

Et bombet lokum ...

Jeg er kommet et stykke med nedpakning ...

De eneste "normale" rum indtil videre er Troldeungens værelse, badeværelse og lidt køkkenet.

Entreen er fyldt med ubrugte kasser, tøj der er kasseret og meget andet.

Stuen er nu indrettet med stier ... Der står nemlig 23 fyldte flyttekasser der. Billeder er pillet ned fra væggen og står ude i siden. Spisebordet er forvandlet til pakkebord med boblefolie, tape, saks og andre ting som endnu ikke har fundet vej til en kasse. Men reolerne er tomme. I det hele taget ser det mega rodet ud, og det er næsten kun muligt at komme frem via stier.

Mit værelse er også ramt af en tyfon. Alle mine lærebøger - undtagen dem som jeg ved jeg skal bruge - er pakket ned inklusiv gamle noter. De 2 lange hylder jeg har her, har været fyldt til randen. Der er nu "kun" sørgerlige rester. Sengetæppet og diverse puder er pakket ned. Skabet er endnu ikke helt tømt men det bliver det inden i morgen kl 10. Der kommer Daddy og så skal jeg låne bilen.

For jeg har indset, at de 40 flyttekasser jeg har købt er ikke nok. Jeg har "kun" 4-5 små tilbage, og det er bestemt ikke nok til køkkenet. Derudover skal jeg lige aflevere det kasserede tøj til min venindes mor, som samler tøj ind til børn i Rumænien. Samtidig låner jeg lige min venindes opvaskemaskine for at få vasket filteret til emhætten.

Når jeg så har hentet Daddy, tager vi hjem og skiller et skab eller 2 ad, slapper lidt af og venter på, at det bliver tid til at køre til lufthavnen for at hente min pode.

Jeg satser lidt på at få pakket det meste, inden weekenden er omme. Ikke fordi jeg har travlt, for jeg har jo knap en måned til at pakke det hele. Men jeg har jo også noget jeg skal læse op på inden jeg skal i praktik igen.

Nu vil jeg lige fortsætte med at pakke en kasse eller to, inden jeg rammer sengen.

Må I få en skøn fredag ...

6 kommentarer:

  1. :) Det er altid et stort projekt at flytte, men fordelene ved det er, at alt hvad man ejer bliver endevendt, sorteret og evt noget smidt ud.

    Jeg har ikke flyttet mange gange i mit liv, men det har altid givet en skøn fornemmelse af orden, når jeg har, da der blev ryddet grundigt op i alt :)

    God weekend med pakkeriet.

    SvarSlet
  2. Hvorfor får man ALTID bestilt for få flyttekasser? Det hører man om igen og igen.
    Så lytter man til de kloge; bestiller mange flere end man regner med at skulle bruge. Og har stadig for få ... det er da underligt ... :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Aner det ikke, men det er åbnbart en kendsgerning, at man undervurderer ens "ragelse" ... ;-)

      Og jeg skal nok endnu engang ud og købe kasser inden jeg er færdig med at pakke, hvis altså jeg kender mig selv ret ;-)

      Slet
  3. Uh hvor det lyder bekendt. Altså kaos-delen af det. For miraklet er faktisk sket her - vi har flyttekasser nok :-) Til gengæld er nogle af dem temmelig tunge ;-)

    Men håber at du har fået lagt en nogenlunde plan for det så det ikke bliver alt for kaos-agtigt for dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Njaa ... havde en plan indtil den blev spoleret ... så jeg "opgav" lidt at pakke i går ... det var deprimerende med kaos omkring en ...

      Jeg har valgt at tage en masse "små" flyttekasser, for når der kommer bøger i (og jeg har en del) bliver de så fandens tunge ... især når det er studiebøger ... hvorfor de skal være SÅ tunge, fatter jeg ikke ...

      Rigtig god flytning til dig også :)

      Slet

Hvis du skriver en kommentar, bliver jeg glad